خانه / دسته‌بندی نشده / چگونه با ۱۷ ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟

چگونه با ۱۷ ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟

چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟

معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ولی برای در امان بودن از تشنگی نیز راه حل‌هایی وجود دارد.

چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی با نوشیدن هشت لیوان آب و مصرف یا عدم مصرف برخی مواد غذایی، می‌توانید تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری کم کنید.

در وعده سحر از غذاهای پرچرب و مواد غذایی که قند ساده دارند مانند قند، شکر، نوشابه، شیرینی، زولبیا، بامیه و شله زرد خودداری کنید.

مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته، تن ماهی، غذاهای کنسروی، قهوه، کاکائو، چای پررنگ، آب یخ و گوشت زیاد در وعده سحر می‌تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود.

خوردن میوه‌های فصل مانند هندوانه، گیلاس و زردآلو در مدت افطار تا سحر می‌تواند تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری جلوگیری کند.

مصرف انواع خورش و بویژه خورش سبزیجات مانند خورش کرفس و کدو در وعده سحر عامل موثری برای کاهش احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

توصیه‌های پزشکی برای روزه‌داری

شرط روزه گرفتن افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند

۸ تأثیر شگرف روزه بر بدن/ از سم زدایی تا درمان افسردگی

درباره big.ir

حتما ببینید

سخنان محمدمهدی اردبیلی در جلسۀ نقد و بررسی ترجمۀ کتاب «نقد عقل محض»

صدانت
سخنان محمدمهدی اردبیلی در جلسۀ نقد و بررسی ترجمۀ کتاب «نقد عقل محض»

سخنان دکتر محمدمهدی اردبیلی در جلسۀ نقد و بررسی ترجمۀ فارسی کتاب «نقد عقل محض» با ترجمۀ بهروز نظری و ویراستاری محمدمهدی اردبیلی در خانۀ کتاب. این جلسه با حضور مترجم، ویراستار، دکتر حسین هوشنگی و دکتر مالک شجاعی در شهریورماه ۱۳۹۵ در سرای اهل قلم برگزار شد. . . سخنان محمدمهدی اردبیلی در جلسۀ […]

سخنان محمدمهدی اردبیلی در جلسۀ نقد و بررسی ترجمۀ کتاب «نقد عقل محض»
رضا ایرانمنش